Jsou to především rodiče, kteří s radostí doprovázejí své děti všemi výukovými stezkami a berou to především jako společné dobrodružství.
Nejúspěšnější jsou ti, kteří sice vědí, proč je rané vzdělávání tak důležité, ale v první řadě se soustředí na vztah, který si s dítětem budují, a nikoli na výsledek vzdělávání. Je důležité si uvědomit, že mít krásný vztah je něco, na čem je třeba v první řadě pracovat.Setkáváme se s rodiči, kteří jsou netrpěliví a vnitřně se trápí otázkami typu „proč“ jejich dítě ještě neumí to, či ono. Pokud vás trápí takové otázky, neznamená to, že jste špatným rodičem! Je v pořádku, že vás občas napadnou takové myšlenky, ale vždy je třeba mít na paměti, že všechny ty úspěchy v učení malých dětí – schopnost číst, počítat, mluvit cizím jazykem či zpívat ve správné tónině je jen jakýsi vedlejší efekt raného vzdělávání.
Jsou to nádherné vedlejší účinky raného vzdělávání. Ale nejsou cílem. Protože cílem raného vzdělávání je vytvořit příjemnou atmosféru, šťastné okamžiky s vaším dítětem i tehdy, když se vám zdá, že se nic neučí, ukázat mu, že učit se není „fuška“, ale že je to zábava a úžasný zážitek.
Úspěchy raného vzdělávání jsou podmíněny láskou. Vztah s dítětem je důležitější než výsledek.
Při raném vzdělávání se rodiče naučí být dobře zorganizování. Do hry vstupuje pravidelnost, i když některým to může připadat jako chaos. Vše záleží na tom, kolik toho chceme „vtěsnat“ do denního rozvrhu, protože každé dítě a rodina má jiné potřeby a priority. Ale i několik desítek minut cíleně strávených s dítětem radostnou stimulací má svůj efekt.
Důležité je ale vydržet, dále stále hledat ten správný způsob učení hrou a radovat se i z těch nejmenších úspěchů.
Rodiče raně-vzdělávaných dětí se snaží kupovat ty nejlepší učební pomůcky a hračky, hodně čtou a hledají odpovědi na otázky dříve, než se rozhodnou pro koupi. Pokud koupí něco, od čeho měli vyšší očekávání, dokáží se poplácat po rameni a ocenit se za pokus. Dokáží si odpustit. Zkoušení je důležité a je dobře, že se dokážeme odměnit za pokus, protože jsme do toho šli s těmi nejlepšími úmysly. Možnost vyzkoušet si něco nového nám i tak přináší kopec radosti.
Máme několik rad, jak začít s raným vzděláváním.
1. Udělejte si seznam toho, co byste chtěli během dne stihnout a užívejte si ten pocit, když postupně odškrtáváte jednotlivé úkoly.
2. Plánujte si věci dopředu. Znáte ten pocit, když děti usnou a vy máte 5 volných minut? Zkuste si napsat několik aktivit, které byste chtěli se svým děťátkem stihnout následující den. Budete překvapeni, o kolik lehčí to pro vás bude, když budete moci přecházet z jedné aktivity na druhou bez zbytečného rozhodování „co dál“.
3. Nebojte se požádat o pomoc! Zapojte své partnery a prarodičů, vyhledejte rodiče se zájmem o rané vzdělávání.
4. Podělte se o své skvělé nápady! Neexistuje žádný monopol na skvělé nápady. Ostatní rodiče ocení vaši aktivitu. A také se stejně tak nechte inspirovat.
Všechny děti, které můžete vidět v naší video knihovně, mají fantastické rodiče, kteří chápou důležitost krásného vztahu a nesnaží se mít ze svého dítěte génia. Ani vy nechtějte. Pomocí her stimulujte jeho mozek efektivně v době, kdy je to nejúčinnější, ale přitom mějte na paměti to nejdůležitější – váš vzájemný vztah a radost, kterou při „učení hrou“ společně prožíváte.
ZDARMA RYCHLOKURZ (NE)VÝCHOVY DĚTÍ
Získejte zdarma návody a postupy, jak snadno a trvale vyřešit 5 nejčastějších problémů s dětmi… bez křiku, pohlavků a zbytečného pláče.
Získejte ZDARMA přístup k básničkám s malováním – k videonávodům s postupy, jak za pomocí básničky malovat krok za krokem jednoduché dětské obrázky.
ZDARMA rychlokurz raného vzdělávání
Chcete se dozvědět víc o raném vzdělávání? Získejte přístup ke třem videím rychlokurzu raného vzdělávání ZDARMA.
Staňte se našimi fanoušky na Facebooku
… a nepropásněte žádnou novinku o raném vzdělávání či vzdělávací video pro vaše dítě.
Přidejte se k nám do Facebook skupiny
… a inspirujte se, ptejte se, diskutujte s ostatními maminkami, které rané vzdělávání zajímá (stimulace novorozence, znakování batolat, rané učení cizího jazyka, matematiky či hudby, tvoření s dětmi, pohybové aktivity,….)
Bez komentáře
Zanechte komentář