Bystré děti

Často kladené otázky

Pro jaký věk je program Little Musician vhodný?

Little Musician byl vytvářený z velké části s ohledem na kojence a batolata.

Nicméně vhodnost nezávisí tolik na věku jako na úrovni obeznámenosti dítěte s hudebními pojmy, které se učí.

Víme o spoustě dětí z různých věkových skupin, kteří se s radostí učily s programem Little Musician. Ve skutečnosti i dospělí, kteří nebyli dříve obeznámeni s hudebními pojmy, z toho mají prospěch.

Co když moje dítě ještě neumí mluvit/zpívat?

Přestože vaše miminko či batole není schopno ještě mluvit nebo zpívat, měli byste s ním zpívat neustále a podporovat ho ve zpívání spolu s Vámi, jak jen to jde. Poslouchat „živý“ hlas je mnohem efektivnější než jen poslouchat audio nahrávku, která se přehraje přes počítačové reproduktory.

Co když zpívám falešně?

Samozřejmě by bylo vhodnější, aby váš zpěv měl správnou melodii. Nicméně váš zpěv je velmi pravděpodobně lepší, než si myslíte, že je, a výhodou „živého“ zpěvu je pravděpodobné vyvážení nepřesností tónů, jež můžete mít. V případě pochybností zpívejte! A zpívejte bezostyšně! Kdo ví, možná dokonce zlepšíte i Váš zpěv – tím víc, čím častěji budete zpívat! Přinejmenším dáváte Vašemu dítě vzkaz, že zpěv je přirozená věc, za kterou se není třeba stydět nebo se cítit rozpačitě.

Může to nahradit hudební výuku a návštěvy hudebních kurzů?

Ne. Little Musician není náhražkou za hudební výuku, zvláště týká-li se to výuky hraní na hudební nástroj.

Nicméně očekáváme, že Little Musician pravděpodobně usnadní vašemu dítěti učení se hrát na hudební nástroj, neboť mnoho hudebních konceptů, které jsou vyžadovány při výuce nástroje, již budou vašemu dítěti známy. Lépe vyvinutý sluch pro hudbu a rozpoznávání not bude jistě přínosem pro jakýkoliv nástroj, který si vaše dítě zvolí.

A konečně Little Musician může také sloužit dítěti k poskytnutí mnohem širšího chápání hudby v oblastech, které nemusí být pokryty v hudební třídě.

Jaký druh hudební kurzů byste doporučili?

Máme rádi hudební třídy, které vedle výuky hry na hudební nástroj podporují navíc děti ve zpěvu. Třídy, které používají solmizační stupnici, to s největší pravděpodobností takto dělají.

Skupinové třídy mohou rovněž mít výhodu před soukromými třídami, pokud obsahují činnosti skupiny jako je sborové hraní nebo sborový zpěv, nebo poskytují dítěti příležitosti předvést se před ostatními studenty.

Jestliže kurz zahrnuje zkoušky a stupně, doporučili bychom Vám, abyste zjistili, kolik času stráví na nácviku děl s cílem zaměřeným na dobré výsledky u zkoušek, a kolik času stráví více na pochopení a vychutnáváni si nástroje nebo hudby. Pokud je studium zaměřeno více na zkoušky, zvažte, zda to nemůže snížit (nebo dokonce úplně zničit) požitek Vašeho dítěte z hudby nebo hraní na hudební nástroj.

Proč se Little Musician zdá v mnoha ohledech nekonvenční?

Existuje mnoho ohledů ve kterých je Little Musician nekonvenční, zvláště ve srovnání s výukou klasické hudbě. Například:

    • Žádné notové nožičky – Většina lekcí vynechává nožičky a zobrazuje pouze bříška. Důvodem je, že cílem lekcí je vysvětlit jakému tónu (vyššímu/nižšímu) odpovídaj noty v notové osnově. Jsme přesvědčeni, že je srozumitelnější nezaměřovat se na notové nožičky ani na notové hodnoty. K učení notových hodnot používáme v lekcích určité rytmické slabiky, které jsou představeny ve 2 semestru.
    • Různé barvy a ikony pro notová bříška – Primárně využíváme duhově zbarvené noty pro snazší přidružení. Také nahrazujeme noty zábavnými ikonami jako jsou dětské tváře, aby lekce byly pro dítě mnohem zábavnější a veselejší.
    •  Accidentals místo znaku klíče – Naše obecná preference je ukázat accidentals vedle noty místo zobrazování znaku klíče, aby byl accidental pro dítě očividnější.
    • Ostatní označení a efekty zvýraznění – Uvidíte, že často zvýrazňujeme nebo používáme barvy ke zdůraznění u některých věcí. Například, když jsou noty zahrány, často zeleně zvýrazňujeme celý řádek nebo prostor pro sloku, abychom zvýraznili pozici noty.

Ostatní věci, kterých si také můžete všimnout:

    • Solmizační systém – Pro ty, které solmizační stupnici znají, jsme se rozhodli použít „So“ a „Ti“ namísto „Sol“ a „Si“, ačkoli si toto budete moci změnit ručně. Také jsme použili různé slabiky pro černé klávesy, jako je „Di“ pro C#). Nakonec, jsme se rozhodli použít Pevný Do systém přes Pohyblivý Do, jelikož to je více konzistentní s naším úsilím naučit rozeznat noty a akordy.
    • Názvy not – V 1.a 2. semestru jsme vůbec nepoužili názvy not (C, D, E, atd.). Jak je uvedeno, je kladen důraz na solmizační stupnici, aby se podpořilo zazpívat podle not. Názvy not budou zavedeny ve 3. semestru.
    •  Houslový/basový klíč – V 1.a 2. semestru se rovněž zaměříme především na houslový klíč, když se zobrazí hudební sloka, nikoliv basový klíč. Basový klíč má větší význam ve 3. semestru.

Mám problémy se zvukem!

U těch z Vás se staršími/pomalejší počítači může dojít k potížím s hladkým přehráváním některých lekcí, zejména v rytmických lekcích nebo v přednastavených písních, které přehrávají hlasové audio v reálném čase. Tyto lekce vyžadují spoustu výkonu počítače, které starší počítače možná nebudou mít.

Kvalita zvuku nástrojů, které slyšíte, rovněž závisí na kvalitě zvukové karty vašeho počítače. Počítače se starou nebo levnou zvukovou kartou můžou reprodukovat zvuky nástrojů (například během dětských písní) tak, že zvuk zní nerealisticky nebo „počítačově“.

Přečtěte si, co na Little Musician říká odborník

Vyzkoušet zdarma Koupit kurz Hudba hrou Napište nám

  • Facebook

  • Ocenění programu

  • 30-ti denní garance

    garanciaJsme tak přesvědčení o vaší spokojenosti s našimi produkty, že vám nabízíme 30-ti denní záruku na vrácení peněz!
  • Už mám na Bystré děti.cz zřízený účet:


    Zapomněli jste heslo?


    Nemáte ještě na Bystré děti.cz účet?

    Registrujte se prosím ZDE