Bystré děti

MÝTUS – UČIT MIMINKA A MALÉ DĚTI NELZE

MÝTUS – UČIT MIMINKA A MALÉ DĚTI NELZE

Tvrzení Davida Elkinda v knize Příliš brzy! a BrillKids odpověď:

 

David Elkind:

Struktura čtení a matematiky vyžaduje určité rozumové schopnosti. Většina malých dětí nedosáhne takovou formu myšlení až do věku pěti nebo šesti let, takže nemá smysl zavádět formální výuku čtení a matematiky v dřívějším věku.

BK-ButterflNaše odpověď:

Je prokazatelné, že děti umí číst a počítat již před dosažením pátého roku za předpokladu, že byly učeny. Některé příklady jsou uvedeny níže v následující odpovědi. Ale odbočme trochu a pojďme si vysvětlit pojem „formální výuka,“ který má určité negativní chápání pokud jde o miminka….

Pokud autoři myslí pod pojmem „formální vyučování “ to, že studenti jsou pod tlakem, aby se naučili a zapamatovali si konkrétní pic79informace, pak je to něco, v čem jsme v zásadě proti. Cílem při vzdělávání dětí není předat dítěti konkrétní fakta, ale spíše stimulovat mozek dítěte v mladším věku, kdy je učení jednodušší.

Pokud vyučování probíhá doma, pak by mělo mít podobu krátkých her ​​a být nabídnuta pouze tehdy, když je dítě vnímavé. Pokud vyučování probíhá v centru raného vzdělávání, pak by se rodiče měli zúčastnit některé, ne-li všech lekci s dítětem s cílem posoudit jejich kvalitu a přiměřenost.

Pokud autoři pod pojmem „formální vyučování “ myslí to, že je vyučuje učitel, pak je důležitý styl vyučování a to jak studenti reagují. Pokud učitel vede hodiny v pozitivní a radostné atmosféře a děti se tomu těší, pak je toho mnoho, co je třeba říci na podporu učení dětí číst a matematiku v raném věku. Pro vaše dítě je obrovským darem, pokud má pozitivní zážitky s těmito předměty ještě před zahájením školní docházky.

 

David Elkind:

Ti, kteří věří v akademické vzdělávání v raném věku, by si měli uvědomit, že existují různé úrovně porozumění v matematice a čtení. Naučit se rozeznávat čísla a písmena je velmi odlišné od schopnosti provádět matematické operace a číst s porozuměním. Je to až ve věku šesti nebo sedmi let, kdy děti dokáží pochopit „celek“. Matematické operace jako sčítání, odčítání a násobení může být prováděno pouze na číslech, které představují určitý celek, a se kterými je možné pracovat bez odkazu na konkrétní věci.

BK-ButterflNaše odpověď:

Lidé, kteří věří, že velmi malé děti nedokážou pochopit význam psaných slov, by si měli uvědomit, že podceňují rozumové schopnosti těchto dětí.

Máme k dispozici videa (a množství dalších je na YouTube), které dokazují, že děti ve věku 12 měsíců, nebo i mladší rozumějí významu slov.

Pokud jde o matematiku, na YouTube jsou videa, které ukazují, jak malé děti chápou množství bez počítání tak, jak to vysvětlil Glenn Doman. V akademii M. Shichidy dokáží dvouleté i mladší děti sčítat, odečítat, dělit a násobit trojmístná čísla bez kalkulačky – je to něco, co se většina dospělých nedokáže naučit. Tuto schopnost, která je závislá na činnosti pravé mozkové hemisféry, je možné získat pouze učením v raném věku.

Důvod, proč většina dětí nechápe matematiku do věku šesti nebo sedmi let, je ten, že byly vystavovány pouze levo-mozkovému vzdělávání. V matematice levého mozku se používá logika pro zjištění řešení matematické úlohy. V matematice pravého mozku výsledek napadne dítě okamžitě, bez použití logického mozku. Toto je důvod, proč velmi malé děti mohou provádět matematické operace bez Elkind teorie o chápání „celku“.

Pokud jste nenašli odpověď na některou vaši otázku, kontaktujte nás, prosím, a my se vynasnažíme co nejdříve na vaši otázku odpovědět.

Bez komentáře

Zanechte komentář

  • Facebook

  • Ocenění programu

  • 30-ti denní garance

    garanciaJsme tak přesvědčení o vaší spokojenosti s našimi produkty, že vám nabízíme 30-ti denní záruku na vrácení peněz!
  • Už mám na Bystré děti.cz zřízený účet:


    Zapomněli jste heslo?


    Nemáte ještě na Bystré děti.cz účet?

    Registrujte se prosím ZDE